Welkom op mijn blog!

Hallo allemaal! Leuk dat jullie op mijn blog kijken. :) Als je informatie over mij wilt weten kan je kijken bij 'About me' maar hier ga ik jullie iets anders vertellen. Als jullie contact met mij willen zoeken ga dan naar mijn email xxbeautystar@live.nl. Je kan me ook volgen op twitter en youtube. Daar heet ik xxBeautystar. Ook zou ik het leuk vinden als jullie mij volgen op Bloglovin, reactie's achterlaten & de berichten liken. Bedankt voor het kijken op mijn blog! xx

Pagina's

Totaal aantal pageviews

woensdag 4 mei 2011

Een verwendagje!

Soms heb je gewoon zin in iets verkoelends, vooral met dit warme weer. Of je hebt misschien last van puistjes. Dan werkt een schrub of een masker altijd heel goed. Het is verkoelend en het is ook nog eens heel goed voor je huid. Je kan het in de winkel kopen maar je kan het ook zelf maken! Veel goedkoper en stiekem ook wel leuk om te doen. En als je dan toch bezig bent kan je net zo goed ook een haarmasker gebruiken enzovoort!



Hoe maak je een zout scrub? 
Wat heb je nodig? 
- Een kopje zeezout
- Een kopje olijfolie 
- Eventueel doe je er een druppeltje essentiële olie naar keuze bij ( bijv. lavendel olie )
En wat nu?
Meng de ingrediënten en je scrubt je lichaam er mee. Je krijgt hier een hele zachte huid van. Je kan deze scrub beter niet voor je gezicht gebruiken. Zout is namelijk best grof en je huid raakt daardoor geïrriteerd.



Hoe maak je een suiker scrub?
Deze scrub kan je wel gebruiken voor je gezicht, maar natuurlijk ook voor je lichaam.
Deze scrub maak je op dezelfde manier maar dan met suiker i.p.v. zout. :)



Een masker voor ieder huidtype:
Wat heb je nodig?
- Honing 
- Eventueel ook havermeel om het te verdikken
En wat nu?
Eerst verwarm je de honing. Als je dat hebt gedaan kan je kiezen of je er havermeel bij doet of niet. Dan breng je het aan op je gezicht. Je laat het 15 tot 20 minuten intrekken. Dan spoel je het er af met lauw water. Je zult zien dat je een super zacht huidje hebt gekregen!

Een masker voor de droge huid:
Wat heb je nodig?
- Honing
- Eigeel
- Olijfolie
- Zure room
- Avocado
Als eerst maak je de honing warm. Dan stop je alles in een blender en je mixt het goed door elkaar. Dan breng je het aan op je gezicht en je laat het 15 tot 20 minuten zitten. Dan spoel je het er af met lauw water.

Een masker voor de vette huid:
Wat heb je nodig? 
- Een kleine appel ( geschild, in plakjes en zonder klokhuis )
- Drie eetlepels honing
- Een eetlepel zetmeel
En wat nu?
Je mixt alles met een blender dan breng je het aan op je gezicht. Je laat het 15 tot 20 minuten intrekken. Dan spoel je het er af met lauw water. 

Een haarmasker maken: 
Je kan van alles gebruiken voor een haarmasker. Zelf heb ik ooit dit gemaakt:
Wat heb je nodig?
- Banaan
- Olijfolie
En wat nu?
Mix het door elkaar. Nu maak je je haar nat en dan kan je het masker door je haar verdelen. Je laat het 15 tot 20 minuten intrekken en je spoelt het uit met warm water en shampoo. En dan heb je super zacht haar!

Voor de rest kan je een fijne body butter aanbrengen, een maniure doen, stomen, epileren enz! Ik weet zeker dat je dan helemaal zomerproof bent.

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden! Laat het me weten of jij je al goed hebt verwend! Of misschien nog een paar leuke tips? Laat het maar achter in de comments! :)

xx





1 opmerking:

  1. handige tips! ik moet eerst wel me eigen maskers opmaken haha voordat ik nieuwe maak :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat! :)